Jump to content
  • Checkout
  • Login
  • Get in touch

osCommerce

The e-commerce.

Dutch Language Incl Admin


easyq

Recommended Posts

Just uploaded my first serious contribution, a Dutch language pack incl admin and 2 SQL to translate all Admin parts.

In case of questions just ask, hoepfully i can help.

Everything is conditional, you just can't always anticipate the conditions.

Link to comment
Share on other sites

Admin en Frontend:

volledig vertaald, Kopieer de mappen voor een standaard NL Admin en front end.

 

INSTALLATIE INSTRUCTIES OM OOK "CONFIGURATIE" IN DE ADMIN IN NL TE KRIJGEN:

 

Ga via phpmyadmin naar je database en leeg de tabel configuration.

Draai daarna de SQL configuration.sql en hij wordt gevuld in het NL.

Doe hetzelfde met de tabel configuration_group.

 

LET OP: DEZE VERVANGEN DE ENGELSE TABELLEN DUS ALS JE DIE WIL BEHOUDEN MAAK EERST EEN BACKUP!

 

EXTRA HANDELING NODIG VOOR DE FRONT END:

 

in catalog/shopping_cart.php regel 98 en 99 staat:

 

tep_draw_button(IMAGE_BUTTON_UPDATE, 'refresh') . '   or <a href="' . tep_href_link(FILENAME_SHOPPING_CART, 'products_id=' . $products[$i]['id'] . '&action=remove_product') . '">remove</a>';

 

Vervang dat door:

 

tep_draw_button(IMAGE_BUTTON_UPDATE, 'refresh') . '   of <a href="' . tep_href_link(FILENAME_SHOPPING_CART, 'products_id=' . $products[$i]['id'] . '&action=remove_product') . '">Verwijderen</a>';

 

EXTRA INFORMATIE

 

Front End:

Uitgewerkte versie van Front End Dutch v1.1 voor Oscommerce 2.3.1.

Inclusief standaard Algemene Voorwaarden zoals van de KvK en de Nederlandse Thuiswinkelorganisatie.

Inclusief Standaard privacy statement.

Wat kleine foutjes eruit gehaald zoals het zoeken op datum wat niet werkte.

Alle credits voor het vertalen dus naar de originele vertaler.

 

Admin:

Alle bestanden vertaald vanuit een schone catalog/admin/includes/languages

Alle configuratienamen in de database vertaald en als SQL ge-exporteerd

Gecontroleerd op een schone installatie, zie screenshot:

NL%20admin.png

Everything is conditional, you just can't always anticipate the conditions.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nieuwe versie beschikbaar, veel dnak aan HanV die nog even dieper heeft gekeken en een aantal aanpassingen heeft gemaakt hiervoor.

Everything is conditional, you just can't always anticipate the conditions.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt Easyq voor de vertaling.

 

Ik heb nog een paar kleine aanpassingen gedaan.

 

De installatiehandleiding uitgebreid en opgedeeld in stappen.

De taalbug in shopping_cart.php herschreven zodat de tekst "or remove" nu wordt aangepast aan de gekozen taal.

In privacy.php tekst aangepast zodat de koppeling (woord e-mail) naar de contact-us pagina nu werkt op elk domein.

 

Deze is nu te downloaden: http://addons.oscommerce.com/info/7839

Link to comment
Share on other sites

Mooi werk.

Had je ziggo zip gedownload of de contri van hier?

Heb namelijk gisteren een nieuwe geupload.

Bedankt Easyq voor de vertaling.

 

Ik heb nog een paar kleine aanpassingen gedaan.

 

De installatiehandleiding uitgebreid en opgedeeld in stappen.

De taalbug in shopping_cart.php herschreven zodat de tekst "or remove" nu wordt aangepast aan de gekozen taal.

In privacy.php tekst aangepast zodat de koppeling (woord e-mail) naar de contact-us pagina nu werkt op elk domein.

 

Deze is nu te downloaden: http://addons.oscommerce.com/info/7839

Everything is conditional, you just can't always anticipate the conditions.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Edgar en MReuver,

 

ik heb ook nog wat aanvullende wijzigingen.

 

In de admin-kant: een taalfout en een wijziging vam een vertaling omdat de vertaling in de winkel anders is en ook nog een html-foutje.

 

In de winkelkant krijg ik de algemene voorwaarden niet te zien dus heb ik nu een nieuwe versie gemaakt, die voor IE en FF gelijk is. De huidige versie geeft in de ene browser wat warnings.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ik heb jouw versie van 25-2 gedownload en daar mijn wijzigingen in aangebracht.

In installatie.txt heb ik mijn wijzigingen toegelicht.

Mijn inziens ontbrak in jouw download in de 'root' de doc met de algemene voorwaarden. Dus die heb ik daar toegevoegd.

Als je de wijzigingen goedvindt, vooral dus de conditions.php (incl. downloadlink), kun je er weer een generieke download van maken.

 

dag,

 

Han

 

http://members.home.nl/han.velthuis/Volledig NL pakket incl AV en Privacy 1.1.zip

Link to comment
Share on other sites

Helemaal goed HanV. Zo ziet het er mooi uit. Ik heb de wijzigingen al doorgevoerd en jouw versie geupload naar de osCommerce site.

Ik krijg wel de volgende melding: Thank you for the add-on you have uploaded! As the filesize is over 300k, it will be manually approved before becoming publicly available.

Ik weet niet hoe lang het duurt voordat de nieuwe versie te downloaden is.

 

Gr. Matthijs

Link to comment
Share on other sites

Helemaal goed HanV. Zo ziet het er mooi uit. Ik heb de wijzigingen al doorgevoerd en jouw versie geupload naar de osCommerce site.

Ik krijg wel de volgende melding: Thank you for the add-on you have uploaded! As the filesize is over 300k, it will be manually approved before becoming publicly available.

Ik weet niet hoe lang het duurt voordat de nieuwe versie te downloaden is.

 

Gr. Matthijs

Mijn eerste volledige versie had dat ook en dat duurde een week.

Wel mooi dat er zoveel gewerkt wordt en dat iedereen er een steentje aan bijdraagt, was voor mij ook een vand e redenen om voor oscommerce te kiezen, de betrokkenheid en ondersteuning.

Everything is conditional, you just can't always anticipate the conditions.

Link to comment
Share on other sites

Han, ik heb inmiddels al zoveel aan mijn eigen shop gedaan dat een nieuwe vertaling me meer werk zal gaan opleveren, maar die condition.php incl downloadlink heb ik wel oren naar. Alleen je link werkt niet meer. Zou je me die eens willen mailen op sales at jamello punt nl?

 

Alvast bedankt,

Edgar

Everything is conditional, you just can't always anticipate the conditions.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

vind het helemaal geweldig dit pack :) alleen een ding het euro teken doet bij mij helaas niet goed er staat niet € maar iets van â-,

 

 

Ik heb het ook gezien, ik ben bezig met een nieuwe versie.

De voornaamste wijziging was dit, daarnaast nog twee taalfouten.

Als je het alvast wilt wijzigen dan kun je in beide dutch.php bestanden (admin en de shop) de charset goed zetten:

 

het moet zijn : define('CHARSET', 'utf-8');

 

Heb je nog taalfouten (naast verwachtte -> moet met 1 t, de winkelwagentje -> het winkelwagentje)?

Edited by HanV
Link to comment
Share on other sites

Ik heb net een nieuwe versie aangeleverd:

 

De belangrijkste wijziging is het oplossen van het fout tonen van het euro-teken.

Daarnaast werkt nu het geavanceerd zoeken op datum.

Ook is het optionele SQL-gedeelte over de belasting aangepast. Lees hiervoor stap 4.

Verder zijn er uiteraard weer wat kleine aanpassingen in de vertaling zelf.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik ben onder de indruk van dit taalpakket, net werk geleverd.

 

Kleine opmerking voor de 1.4 versie:

Er is een fout geslopen in /admin/includes/languages/dutch.php

De volgende regel mocht ik handmatig toevoegen om een fout in de "Database Backup Manager" te verhelpen:

 define('PHP_DATE_TIME_FORMAT', 'd/m/Y H:i:s'); // this is used for date()

Wanneer deze regel niet aanwezig is, dan worden alle datums weergegeven als in de volgende regel:

+02:0016+02:00_TuePMCESTE_CEST1MayE_May+0200RMayPMCEST

 

Groet

 

edit: Taalfoutjes verholpen

Edited by R1dO
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ik heb een nieuwe versie (1.5) gemaakt.

 

Deze versie verhelpt het door René (R1dO) gemelde probleem.

Ook zijn er wat door hem voorgestelde tekstuele aanpassingen gedaan.

 

De laatste wijziging betreft het tonen van accenten e.d. in de algemene voorwaarden (bijv. : één).

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een nieuwe versie (1.5) gemaakt.

 

Deze versie verhelpt het door René (R1dO) gemelde probleem.

Ook zijn er wat door hem voorgestelde tekstuele aanpassingen gedaan.

 

De laatste wijziging betreft het tonen van accenten e.d. in de algemene voorwaarden (bijv. : één).

 

Waar kunnen wij deze versie vinden? Zou hem graag willen gebruiken. Heb goede ervaring met de eerdere versie en moet nu 2 webshops updaten.

Edited by DirkTromp
Link to comment
Share on other sites

Ik heb het ook gezien, ik ben bezig met een nieuwe versie.

De voornaamste wijziging was dit, daarnaast nog twee taalfouten.

Als je het alvast wilt wijzigen dan kun je in beide dutch.php bestanden (admin en de shop) de charset goed zetten:

 

het moet zijn : define('CHARSET', 'utf-8');

 

Heb je nog taalfouten (naast verwachtte -> moet met 1 t, de winkelwagentje -> het winkelwagentje)?

 

Ondanks de veranderingen van de 'CHARSET' (die in mijn download goed staan), heb ik problemen met de Euro teken in het "Dashboard" en enkele accenten in de "Algemene Voorwaarden" en "Privacy".

Enig ideee hoe wij dit kunnen oplossne?

Link to comment
Share on other sites

Ondanks de veranderingen van de 'CHARSET' (die in mijn download goed staan), heb ik problemen met de Euro teken in het "Dashboard" en enkele accenten in de "Algemene Voorwaarden" en "Privacy".

Enig ideee hoe wij dit kunnen oplossne?

Ik heb op 20 mei wel een nieuwe versie aangeboden, maar ik zie dat die nu op 24 mei nog niet te downloaden is (het zit net boven de grens van 300 kb en dat betekent goedkeuring vereist), ik heb het bestand opnieuw aangeboden, omdat het meestal wel sneller gaat voordat het te downloaden is.

Ik heb je net ook een link gestuurd met een tijdelijke download.

De "algemene voorwaarden" en "privacy" zijn voorbeelden van bestanden die juist ook per website ingevuld worden, maar ik heb in mijn versie voor beide bestanden wel een aanpassing gedaan waardoor je in de tekst gewoon de accenten zou moeten kunnen zetten met eerst het accent / trema en dan de letter. (Dat schrijft gemakkelijker dan Ë e.d.) Door de functie om de tekst heen wordt het in utf-8 gezet, zodat de char-set van deze tekst gelijk is aan die van de pagina, anders krijg je rare tekens ipv accenten / trema's. Door het wijzigen van een bestand kan de char-set gewijzigd worden, daarom leek het me goed om hier een utf-functie te gebruiken. Probeer eerst eens de meegeleverde versies van conditions.php en privacy.php

Edited by HanV
Link to comment
Share on other sites

Ik heb op 20 mei wel een nieuwe versie aangeboden, maar ik zie dat die nu op 24 mei nog niet te downloaden is (het zit net boven de grens van 300 kb en dat betekent goedkeuring vereist), ik heb het bestand opnieuw aangeboden, omdat het meestal wel sneller gaat voordat het te downloaden is.

Ik heb je net ook een link gestuurd met een tijdelijke download.

De "algemene voorwaarden" en "privacy" zijn voorbeelden van bestanden die juist ook per website ingevuld worden, maar ik heb in mijn versie voor beide bestanden wel een aanpassing gedaan waardoor je in de tekst gewoon de accenten zou moeten kunnen zetten met eerst het accent / trema en dan de letter. (Dat schrijft gemakkelijker dan Ë e.d.) Door de functie om de tekst heen wordt het in utf-8 gezet, zodat de char-set van deze tekst gelijk is aan die van de pagina, anders krijg je rare tekens ipv accenten / trema's. Door het wijzigen van een bestand kan de char-set gewijzigd worden, daarom leek het me goed om hier een utf-functie te gebruiken. Probeer eerst eens de meegeleverde versies van conditions.php en privacy.php

 

Han, bedankt. Ja ik heb eigen versies van beide documenten maar ga toch jouw versie ook uitproberen. Dan laat ik wel weer een reactie achter. Ik begrijp alleen niet waarom er dan ook nog op de admin/index pagina de Euro teken een ? met een zwart wybertje eromheen geeft? In alle taalbestanden staat de char-set goed?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Han, bedankt. Ja ik heb eigen versies van beide documenten maar ga toch jouw versie ook uitproberen. Dan laat ik wel weer een reactie achter. Ik begrijp alleen niet waarom er dan ook nog op de admin/index pagina de Euro teken een ? met een zwart wybertje eromheen geeft? In alle taalbestanden staat de char-set goed?

 

De vertaling werkt uitstekend. Bedankt voor het werk van iedereen. Zodra ik mijn winkels live heb, zal ik kijken of ik iets kan terugdoen voor de community. Heb zelf een aantal zaken veranderd/ontwikkeld en moet even kijken hoe dat als een "add-on" kan worden aangeboden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...