Jump to content
  • Checkout
  • Login
  • Get in touch

osCommerce

The e-commerce.

adding a language

C?dric

Recommended Posts

HI,

I would like to add a new language to the osCommerce module.

They are TWO "languages" directories with files that I guess I have to translate.

But, I would like to know how to add this language with the flag in the main page (i already created the flag and the new language directories) and what others files I have to modify for making the whole site in this new language ?

Anybody can help ?

Ho, by the way, how can I delete the others languages from their avability in the main page ? I want only one language accessible because I'm going to sell here only...

Thanks for your help.

Sinbcerly

C?dric.

HI,

I would like to add a new language to the osCommerce module.

They are TWO "languages" directories with files that I guess I have to translate.

But, I would like to know how to add this language with the flag in the main page (i already created the flag and the new language directories) and what others files I have to modify for making the whole site in this new language ?

Anybody can help ?

Ho, by the way, how can I delete the others languages from their avability in the main page ? I want only one language accessible because I'm going to sell here only...

Thanks for your help.

Sinbcerly

C?dric.

you already have made the flag icon.

just translate the 2 /english/ directories and the 2 english.php's. that's all.

in /admin/ activate the language and the flag appears automagically on the index page

quand tu cherche un translation en francais , tu peut aussi voir/demander ici :D

http://www.oscommerce-fr.info/portail/

"If you're working on something new, then you are necessarily an amateur."

Merci pour ces infos pr?cieuses :D

A propos, comment as-tu su que j'?tais Fran?ais ? :) :) :)

Heuuuu, encore une chose, vu ce que tu me dis et le lien donn?, le module "fran?ais" existe peut-?tre d?j? au t?l?chargement ?

?a m'?viterais de tout retraduire et de comettre des erreurs avec des termes inconnus ou ambig?s :blink:

Tu as un tuyau ?

Merci encore pour l'info et d'avance pour celle en suspend ;)

C?dric.

Merci pour ces infos pr?cieuses  :D

A propos, comment as-tu su que j'?tais Fran?ais ?  :)  :)  :)

Mwoah, C?dric Dev?ze est certainemant pas d'origine Japonais?

Heuuuu, encore une chose, vu ce que tu me dis et le lien donn?, le module "fran?ais" existe peut-?tre d?j? au t?l?chargement ?

ton tuyaux: visitez.lisez d'abord et demandez ici:

Mwoah, C?dric Dev?ze est certainemant pas d'origine Japonais?

ton tuyaux: visitez.lisez d'abord et demandez ici:

Hello,

LOL tu as raison, mais ?a m'emp?che pas d'?tre 50% Danois par exemple :D

Pour le lien que tu me donnes, j'y ?tais d?j? all? la premi?re fois et c'est faute d'avoir trouv? des r?ponses que je suis revenu ici.

La premi?re chose ? laquelle il faut que je r?ponde visiblement, c'est quelle est ma version d'osCommerce. Ensuite c'est quoi une "MSx" parce que y'en a 4 versions. Enfin, faudra trouver comment installer le truc.

En visitant ton URL, j'ai vu plein de questions/r?ponses pos?es par des gens qui ont l'air de d?j? tout savoir et ne parle que des probl?mes plus "pointus", mais rien d'expliqu? en quelques lignes sur :

- conna?tre sa version d'osCommerce

- t?l?charger le module fran?ais adapt?

- l'installer

Et une derni?re chose, dans un Post sur un forum, ils parlent d'une version au t?l?chargement sur laquelle ils se posent des questions et l'un deux propose de t?l?charger une version "s?re et d?bugu?e" de delaballe.

Je viens enfin de trouver le lien et d'apr?s ce que j'ai compris faut que je vire osCommerce pour installer cette version ? la place ?

Comment on vire osCommerce ? delete du repertoire et des tables ?

A propos des tables, toujours ma question sur la possibilit? de les renommer toutes par exemple en osc_NOM_DE_TABLE pour les s?parer de mes autres tables.

C'est possible sans changer les requetes sql dans les centaines de fichiers du module osCommerce ?

Merci du coup de main :rolleyes:

C?dric.

Voil?, c'est pourquoi je reviens ici ? nouveau :blush:

LOL tu as raison, mais ?a m'emp?che pas d'?tre 50% Danois par exemple  :D
Stolen from Google: mange tak for en udf?rlig forklaring C?dric

La premi?re chose ? laquelle il faut que je r?ponde visiblement, c'est quelle est ma version d'osCommerce.
administration => Tools => serverinfo

or

application_top.php environ ligne 35?

look for something resembling this:

// define the project version
 define('PROJECT_VERSION', 'osCommerce 2.2-MS2');

Ensuite c'est quoi une "MSx" parce que y'en a 4 versions. Enfin, faudra trouver comment installer le truc.
osCommerce 2.2-MS2 is the actual standard

download from here:

<http://www.oscommerce.com/solutions/downloads>

En visitant ton URL, j'ai vu plein de questions/r?ponses pos?es par des gens qui ont l'air de d?j? tout savoir et ne parle que des probl?mes plus "pointus", mais rien d'expliqu? en quelques lignes sur :

- conna?tre sa version d'osCommerce

see higher up

- t?l?charger le module fran?ais adapt?
I have seen the word -t?l?charger- before but don't really know how it works.

- l'installer
Probablement voir ici?

<http://www.oscommerce-fr.info/portail/index.php?option=content&task=view&id=28&Itemid=102>

A propos des tables, toujours ma question sur la possibilit? de les renommer toutes par exemple en osc_NOM_DE_TABLE pour les s?parer de mes autres tables.

C'est possible sans changer les requetes sql dans les centaines de fichiers du module osCommerce ?

Rename all the osCommerce tables in the db? Would not advise to do so :(

Best is IMO to put osCommerce in his/her own database.

NB: the other questions I did not understand [j?i perdu mon dictionaire de traduction :(]

Thank you so much Berkedam,

I was not easy to make it from french I guess :blink:

I founded a french version.

Before I have to uninstall the actual version. Is there a special way to do it ? or juste delating the direcory and tables ?

Thanks and wish you a nice week end. :)

C?dric.

1/

old => uninstall:

/catalog/admin/includes/languages/francais/*.*

/catalog//admin/includes/languages/francais/francais.php

/catalog//includes/languages/francais/*.*

/catalog//includes/languages/francais/francais.php

2/

new => install:

/catalog/admin/includes/languages/francais/*.*

/catalog//admin/includes/languages/francais/francais.php

/catalog//includes/languages/francais/*.*

/catalog//includes/languages/francais/francais.php

3/

goto administration => languages

activate/add the french language => see english as a sample

HI,

thank you for your answer.

I have not really understand in your answer the procedure but it seems to be ways to add or delete french adds from my actual version.

In fact, I douwnloaded a full version of osCommerce (from www.delaballe.com) that already includes the French version, but that need that I uninstall my whole version of osCommerce before installing the new one.

My question was then "how do I uninstall osCommerce" ? Is there a special procedure ? or just deleting the osCommerce directory and datebase ?

PS: for what you say in 3 points of making it, is it just the "path" to the right directories and "copy/past/delete I have to make ? or choices avalaibles in some kind of menues in the osCommerce administration module and a procedure I have to follow ?

C?dric.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...